top of page
hatter_v3.png

Gondosóra mobilalkalmazás
Használati útmutató

Mobilalkalmazás használatának előfeltételei

A  mobilalkalmazás használatának elsődleges előfeltétele, hogy már legyen átvett, bekapcsolt állapotban lévő, aktivált jelzőeszköze a Gondosóra programba regisztrált felhasználónak.

A Gondosóra felhasználó mobilalkalmazás regisztrációjának feltétele, hogy rendelkezzen a gondosora.hu regisztrációkor megadott mobiltelefonnal vagy email címmel, de a mobiltelefonszám vagy email cím megadása a jelzőeszközön keresztül vagy telefonon az Ügyfélszolgálaton is lehetséges.

Kontaktszemély mobilalkalmazás regisztrációjának feltétele, hogy a felhasználó a kontaktszemély adatait, mobiltelefonszámát vagy email címét is megadja a gondosora.hu regisztráció során, vagy a jelzőeszköz aktiválásakor a Diszpécserszolgálattal való adategyeztetés során, vagy telefonon az Ügyfélszolgálaton. 

Teendők a jelzőeszköz átvételét követően:

  • Ha még nem kapcsolta be a jelzőeszközt, akkor nyomja meg röviden a bal oldalon található felső gombot, illetve ha kikapcsolt állapotban helyezi töltőre, akkor automatikusan bekapcsol a jelzőeszköz.

  • A jelzőeszköz aktiváláshoz nyomja meg hosszan a főgombot addig, amíg hangüzenet tájékoztatja Önt arról, hogy jelzést indított a Diszpécserközpontba. Diszpécsereink visszahívják, és egyeztetheti kezdetben megadott adatait, vagy ha szükséges, akkor módosíthatja azokat vagy megadhat további kontaktszemélyeket is.

A Gondosóra mobilalkalmazás használatához legalább Android 10 vagy újabb, illetve IOS 16 vagy újabb mobil operációs rendszert futtató okostelefonra van szükség.

Mobilalkalmazás regisztráció

A mobilalkalmazást a Google Play Store vagy az Apple Appstore áruházból lehet ingyenesen letölteni. Az applikáció letöltése és elindítása után az applikáció használója kiválasztja, hogy Gondosóra Felhasználóként, vagy a Felhasználó Kontaktszemélyeként regisztrál a mobil alkalmazásba. Egy mobileszközről több Felhasználóhoz is lehet regisztrálni.

A regisztráció a Szoftver Felhasználási Feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató elolvasását és elfogadását követően folytatható.

Regisztráció Felhasználóként

Gondosóra Felhasználóként az applikáció használója regisztrálhat

  • Szerződésszámmal (szerződésszámmal, születési hely és idő) vagy

  • Születési adatokkal (születési név, hely, idő és anyja neve).

Regisztráció Kontaktszemélyként

Gondosóra Felhasználó Kontaktszemélyeként (a Felhasználóhoz hasonlóan) az applikáció használója regisztrálhat

  • Felhasználó szerződésszámával (szerződésszámmal, születési hely és idő) vagy

  • Felhasználó születési adataival (születési név, hely, idő és anyja neve).

és a Kontakt személy saját adataival (név, születési név)​​​

1. lépés: Regisztráció Felhasználóként szerződésszámmal vagy születési adatokkal illetve Regisztráció Kontaktszemélyként szerződésszámmal vagy születési adatokkal

Felhasználó szerződésszámmal történő regisztrációja esetén a következő azonosító adatokat kell megadnia:

  • a Felhasználó (saját) szerződésszámát,

  • a Felhasználó (saját) születési helyét,

  • a Felhasználó (saját) születési idejét, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon, e-mailben szeretné megkapni).

Felhasználó születési adatokkal történő regisztrációja esetén a a következő azonosító adatokat kell megadnia:

  • a Felhasználó (saját) születési helyét,

  • a Felhasználó (saját) születési idejét,

  • az Felhasználó (saját) anyja nevét, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon, e-mailben szeretné megkapni).

A kontaktszemélynek szerződésszámmal történő regisztráció esetén meg kell adnia:

  • a Felhasználó szerződésszámát,

  • a Felhasználó születési helyét,

  • a Felhasználó születési idejét,

  • a Kontaktszemély (saját) nevét és

  • a Kontaktszemély (saját) születési nevét - ha ez azonos a viselt nevével, akkor a kapcsoló segítségével jelölheti azt, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon, e-mailben szeretné megkapni).

Születési adatokkal történő regisztráció esetén a Kontaktszemély megadja a szükséges azonosító adatokat:

  • a Felhasználó szerződésszámát,

  • a Felhasználó születési helyét,

  • a Felhasználó születési idejét,

  • az Felhasználó anyja nevét,

  • a Kontaktszemély (saját) nevét és

  • a Kontaktszemély (saját) születési nevét - ha ez azonos a viselt nevével, akkor a kapcsoló segítségével jelölheti azt, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon vagy e-mailben szeretné megkapni).

Az azonosító adatok megadása után a kód kérése gombbal lehet továbblépni a regisztrációs folyamatban (ha a megadásra került adatok helyesnek bizonyulnak).

Amennyiben a kód küldése sikertelen a kiválasztott elérhetőségre, mert a Kontakt személy e-mail címe vagy a telefonszáma nincs korábban regisztrálva a Felhasználóhoz, akkor hibaüzenetet ad az alkalmazás.  

Amennyiben az adatok ellenőrzése után sem sikerül a regisztráció többszöri próbálkozás után, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.

2. lépés: Azonosító kód megadása

Sikeres azonosítást követően megjelenítésre kerül, hogy “A 6 jegyű kódját elküldtük a megadott telefonszámra/e-mailre!” A következőkben a továbblépéshez a regisztrálónak az e-mailben vagy telefonon SMS-ben kapott 6 jegyű kód megadása szükséges. A kód megadását követően az OK gomb megnyomásával lehet továbblépni a regisztrációs folyamatban.

3. lépés: mPIN megadása

Helyesen megadott azonosító kód megadását követően a következő képernyőn az mPIN kód (6 jegyű azonosító kód) megadását kérjük, amely a jövőbeni bejelentkezéshez lesz szükséges. A kód megadása után megerősítésként az applikáció ismét kéri a 6 jegyű mPIN megadását.

4. lépés: Biometrikus azonosítás engedélyezése

Az mPIN megadását követően az eszközön elérhető biometrikus azonosítás (pl. arcfelismerés, újjlenyomat azonosítás) beállításának engedélyezését kérjük az applikációt használótól. A Tovább gomb megnyomásával menti a beállítást. Ha nem állít be az applikációt használó biometrikus azonosítást, az mPIN megadását alap azonosításként kezeljük.

5.lépés: Értesítési beállítások

A regisztrációs fázist követően az Értesítési beállítások beállítása következik.

Az alkalmazás az alábbi esetekben küldhet értesítést:

  • Új mobilkészülék regisztráció

  • Jelzőeszközön a gomb megnyomása

  • Inaktív eszköz

  • Jelzőszköz merülése

  • Kontakt személy módosítása/törlése

  • Hírek (alapértelmezett bekapcsolt)

Az értesítési beállítások engedélyezését követően a lehetőség van bejelentkezni, vagy egy újabb regisztrációt indítani.

Bejelentkezésre, ha engedélyezésre került biometrikus azonosítás, akkor azzal a lehetőséggel, illetve annak hiányában mPIN megadásával nyílik lehetőség.

Ha bejelentkezéskor az mPIN rosszul került megadásra, akkor csak később lehet újra indítani a bejelentkezési kísérletet.

Kezdőlap

Sikeres regisztrációt és bejelentkezést követően a Kezdőlapra kerül az applikáció használója.

Alul a menüpontok látható: a Kezdőlap, Személyek, Bejelentések, Értesítések és Egyéb.

Ha több regisztrációja is van az applikáció használójának, akkor a Kezdőlapon a bejelentkezéskor választott Felhasználóra vonatkozó adatok jelennek meg, melyek között az oldal tetején lehet váltani. Itt egy legördülő menüből kiválaszthatja az Felhasználót, akit látni szeretne. Átlépést követően az applikáció használója a Kezdőlapon a kiválasztott Felhasználó nevét és a Felhasználóhoz tartozó adatokat látja.

Regisztráció neve

A Kezdőlapon a Felhasználó nevét vagy a szerződésszámot jelenítjük meg az oldal tetején a regisztráció után. A Regisztráció neve a bejelentkezés előtt egy hosszú kattintással módosítható.

Jelzőeszköz adatai

A jelzőeszközre vonatkozóan megjelenítésre kerül

  • a jelzőeszköz státusza:

    • aktív, vagy

    • inaktív.

  • a jelerősség, és

  • a töltöttségi szint, melyet az értékének megfelelően: zöld, sárga és piros szín jelöl.

  • A jelzőeszköz utolsó aktivitásának időpontja, amikor kapcsolatban volt a központtal és elküldte a töltöttségi adatait.

Értesítések

Az utolsó 3 értesítés kerül megjelenítésre a Kezdőlapon.
Az Értesítések lista tetején az Összes értesítés gombbal az Értesítések menüpontra navigálhatunk, ahol elérhető minden értesítés.
Egy-egy értesítés esetén megjelenítjük:

  • Értesítés típusát

  • Az értesítés idejét

  • Az értesítés fokozatát (az értesítés keretének színe jelzi), mely lehet:

    • alacsony

    • közepes

    • magas

  • Az értesítés hosszabb leírását és a kapcsolódó Hivatkozási számot, mely az értesítésre bökve megjelenik.

​​

Személyek

A Személyek menüpontba való átlépéskor a képernyő tetején az applikáció felhasználója a Regisztráció nevét látja. Ebben a blokkban a Regisztráció nevére kattintva az applikáció használójának lehetősége van egy legördülő menüből kiválasztani az applikációban regisztrált Felhasználók közül azt, akinek az adataihoz átlépni szeretne.
Az applikáció használója a következő menüpontok közül választhat:

  • Személyes adatok

  • Kontaktszemélyek

  • Értesítési beállítások

  • Kijelentkezés


Személyes adatok

A Személyes adatok menüpontra kattintva egy új oldalon jelennek meg a Felhasználó személyes adatai scrollozhatóan.

  • A szerződésszám (nem módosítható)

  • Név (nem módosítható)

  • E-mail cím (nem kötelező)

  • Telefonszám (kötelező)

  • Telefonszám (opcionális)

  • Állandó lakcím (kötelező)

    • Irányítószám

    • Település

    • Utca, házszám

  • Tartózkodási hely:

    • Irányítószám

    • Település

    • Utca, házszám

A fentebb listázott adatokat ezen a felületen módosíthatja az applikáció használója (a Felhasználó a saját adatait módosíthatja, illetve a meghatalmazással rendelkező Kontaktszemély módosíthatja azokat) és mentheti el a Mentés gombra kattintva.

Kontaktszemélyek

A Kontaktszemélyek menüpontra kattintva egy új oldalon jelenik meg a kontaktszemélyek listája (maximum 5 kontakt személy). A megjelenő oldalon az applikáció használója tudja módosítani a Kontaktok sorrendjét (drag and droppal), illetve a Kontakt felvétele gomb megnyomásával új Kontaktszemélyt adhat hozzá a Felhasználóhoz, vagy akár törölhet egy meglévőt.

Kontaktszemélyek értesítési sorrendje

A kontaktszemélyek előtt lévő számjegy jelzi azok értesítési sorrendjét. A sorrendnek megfelelően kerülnek értesítésre a kontaktszemélyek, ha arra szükség van. Drag and droppal, azaz az adott elem (kontaktszemély) elmozdításával áthelyezhetők.
A módosítást csak a Felhasználó a saját adataira (kontaktszemélyeire) vonatkozóan teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.

Kontaktszemély felvétele

A Kontaktszemély felvétele gomb megnyomásával, a kontaktszemély adatainak megadásával lehet felvenni. A sikeres mentést követően a meglévő kontaktszemélyeket követően kerül az utolsó helyre. A rögzítést követően van lehetőség a meghatalmazás megadására is.
Új kontaktszemély felvételét csak a Felhasználó teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.

Kontaktszemély törlése

Lehetőség van a kontaktszemély törlésére is (kuka ikon), mely megnyomására egy Figyelmeztető üzenetben kér megerősítést a törlésre vonatkozóan az alkalmazás.
Törléskor a törölt kontaktszemélyt követő kontaktszemélyek sorrendje módosul (1-gyel előrébb kerülnek). Megengedett az is, (de nem javasolt), hogy valakinek ne legyen kontaktszemély megadva.

A törlést csak a Felhasználó a saját adataira (kontaktszemélyeire) vonatkozóan teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.

Kontaktszemély adatlapja

Kontaktszemély nevére kattintva új oldalon jelennek meg a kiválasztott Kontaktszemélyhez tartozó adatok.
A Kontaktszemély következő adatai jelennek meg:

  • Név (kötelező)

  • Kontaktszemély születési neve (kötelező)

  • E-mail cím (opcionális)

  • Telefonszám (kötelező)

  • Telefonszám (opcionális)

  • Kapcsolat típusa (legördülő menü: gyermeke, unokája, testvére, élettársa, házastársa, szomszédja, gondozó, egyéb rokona, egyéb ismerőse)

  • Státusz (választható: aktív, inaktív) - Amennyiben a kontakt személy átmenetileg nem elérhető,  lehetőség van a mobil alkalmazásból Inaktív státuszba tenni. 

A Kontaktszemély adatainak megadását vagy módosítását követően a Mentés gombra kattintva menti az applikáció az adatokat.
A Felhasználó, illetve a meghatalmazással rendelkező Kontakt személy adhat hozzá új Kontaktot és módosíthatja a meglévő Kontaktok adatait. Kivételt képez a meghatalmazással nem rendelkező kontaktszemély esetében, ha a saját adatait módosítja.

Kontaktszemély meghatalmazása
A Meghatalmazás feliraton kattintva a Kontaktszemély meghatalmazás adatlapra juthatunk el.
Ezen a képernyőn jelenik meg a Kontakt személy neve, a meghatalmazásának aktuális állapota, a meghatalmazás időtartama, az erről a készülékről utoljára feltöltött meghatalmazás dokumentum neve és annak státusza.

A meghatalmazás dokumentum feltöltése után, annak Ügyfélszolgálati feldolgozását követően fog csak megjelenni a meghatalmazás érvényességi ideje.

Az adatlapon van lehetőség Kontaktszemélyek  új meghatalmazásának, illetve a meghatalmazás visszavonásának indítására. A megjelenő új képernyőn lehetőség van a Meghatalmazás minta letöltésére. A kitöltést követően ezen a képernyőn, az oldalon közepén a Kitoltött dokumentum kiválasztása gomb megnyomásával lehet a dokumentumról készített elektronikus másolatot feltölteni a mobil eszköz kamerájának használatával, illetve egy korábban készített kép vagy dokumentum kiválasztásával. Az alkalmazás olyan PDF dokumentumot, PNG vagy JPEG képet fogad el, amelynek a mérete a 2 MB-ot nem haladja meg. A kamera használata esetén az elkészített képet az alkalmazás leméretezi 2 MB-ra és ezt követően küldi el.

A dokumentum vagy kép kiválasztását vagy a fotó készítését és feltöltését követően az alkalmazás kijelzi a művelet eredményét és a Hivatkozási számot. A meghatalmazás, illetve a meghatalmazás visszavonása akkor lép életba, ha a Gondosóra ügyfélszolgálata a kérést feldolgozta, a feltölött dokumentumot formailag és tartalmilag megfelelőnek találta. Amennyiben a feltöltött dokumentum hiányos, az Ügyfélszolgálat felveszi a kapcsolatot a Felhasználóval.

Értesítési beállítások

Az Értesítési beállítások menüpontra kattintva egy új oldalon jelennek meg azok az értesítés típusok, amelyekről a mobil készüléken értesítést szeretnénk kapni. A képernyő tetején informáljuk továbbá az alkalmazás használóját arról, hogy biztonsági okokból, vagy ha az Ügyfélszolgálatnak kapcsolatba kell lépnie a Felhasználóval, a fiókjával kapcsolatos értesítéseket továbbra is küldjük.
Ezek ugyanazok az értesítés beállítások, melyek engedélyezéséről a regisztrációt követően az applikáció használója nyilatkozott. Itt van lehetőség a beállításra került értesítések módosítására, azok engedélyezésére, vagy tiltására.

A képernyő következő blokkjában az applikáció használója beállíthatja egy kapcsoló segítségével, hogy a következő értesítés típusok közül melyeket szeretné megkapni:

  • Jelzőgomb megnyomása

  • Eszköz merülése

  • Inaktív eszköz

  • Kontaktszemély módosítása/törlése

  • Új mobilkészülék regisztráció

  • Hírek

​​

Kijelentkezés

A Kijelentkezés menüpontra kattintva az applikáció használójától megerősítést kér az alkalmazás “Biztosan ki szeretne jelentkezni?”, ahol az applikáció használójának lehetősége van a “Kijelentkezés” gombra kattintani - ezzel kiléphet az alkalmazásból -, vagy a “Mégsem” gombra kattintani - ezzel a kijelentkezés folyamata megszakad.

Bejelentések

A Bejelentések menüpontba átlépve a képernyő tetején az applikáció használója a Regisztráció nevét látja. Ha a mobil eszközön több regisztráció van, akkor a Regisztráció nevére kattintva az alkalmazás használójának lehetősége van egy legördülő menüből kiválasztani mely Felhasználóhoz kapcsolódó bejelentéseit szeretné látni. Az alkalmazás használója az (időben) utolsó 3 bejelentéseinek dátumát, idejét és elnevezését látja. A blokk tetején az Összes bejelentés gombra kattintva kérdezheti le az összes, erről a Regisztrációról küldött bejelentést.
A Bejelentések menüpont főképernyőjén a Bejelentések blokk alatt az applikáció használója az alábbi menüpontok közül választhat:

  • Jelzőeszköz hibájának bejelentése

  • Merülés értesítés szüneteltetése

Jelzőeszköz hibájának bejelentése

A Jelzőeszköz hibájának bejelentése menüpontra kattintva az applikáció használója egy új képernyőn a felsoroltak közül meg tudja jelölni a jelzőeszközzel kapcsolatos hibákat (akár többet is megjelölhet):

  • Nem kapcsol be

  • Hamar lemerül

  • Nem elég hangos

  • Nem hallom a diszpécsert

  • Nem hallanak engem

  • Egyéb

Egy Megjegyzés mezőben részletezheti a bejelentését, ha szükségesnek érzi.

A Bejelentés gombra kattintva véglegesítheti és küldheti be az alkalmazás használója a kérését, melyet követően felugró üzenetben informáljuk a sikeres beküldésről és a Hivatkozási számról, amely a Bejelentést azonosítja a rendszerben.

Merülés értesítés szüneteltetése

A Merülés értesítés szüneteltetése menüpontra kattintva az applikáció használója a Jelzőeszköz merülésére vonatkozó értesítések szüneteltetését kérheti, vagy ha ilyet korábban megadott, akkor azt állíthatja le. Ha merülés értesítés szünetelését kért, akkor a Diszpécserszolgálat a jelzőeszköz alacsony töltöttsége esetén nem hívja Önt telefonon (pl. külföldi tartózkodás, kórházi ellátás esetén)

A Szüneteltetés kérése gombra kattintva a szüneteltetés kezdetének megadása után teheti meg a bejelentését. (A szüneteltetés kezdetének dátuma múltbéli nem lehet.) A  beállítást követően a képernyőn megjelenik az aktuálisan beállított merülés értesítés státusza.

Ha már korábban megadott szüneteltetést, akkor a “Szüneteltetés vége” gombra kattintva az applikáció használója azonnal megszünteti a korábban beállított merülés értesítés szüneteltetést. A  beállítást követően a képernyőn megjelenik az aktuálisan beállított merülés értesítés státusza.

Értesítések

A menüpontba átlépve a képernyő tetején az applikáció használója a Regisztráció nevét látja. Ezen blokkban a névre kattintva az applikáció használójának lehetősége van egy legördülő menüből kiválasztani azt a Felhasználót, akinek az értesítéseit szeretné látni.
A listában a Felhasználóra vonatkozó értesítéseket látja az applikáció használója, időrendben visszafelé listázva az értesítés időpontját és az értesítés rövid leírását .

A listából a kiválasztott Értesítést balra húzva, majd az áthúzott szem ikonra kattintva tudja az alkalmazás használója törölheti az értesítést.
Az adott értesítés nevére bökve felugró ablakban megjelenik az Értesítés hosszabb leírása.

Egyéb (Információk)

Az Egyéb menüpontban az applikáció használója az alábbi almenüpontok közül választhat:

  • Beállítások

  • Gondosóra program

  • Ügyfélszolgálat

  • Szoftver Felhasználási Feltételek

  • Adatkezelési tájékoztató

  • Használati útmutató​

​​

Beállítások

Az Azonosítási beállítások menüpontra kattintva az alkalmazás használója módosíthatja a Biometrikus azonosítás és az mPIN beállítását, valamint bekapcsolhatja az Akadálymentesített üzemmódot.

Biometrikus azonosítás beállítására kattintva az applikáció használója csúszka segítségével beállíthatja, hogy engedélyezi-e Face ID és/vagy az Ujjlenyomat használatát. (Amennyiben a telefonkészülék lehetőséget ad rá.)

Az mPIN-re kattintva az applikáció használója a következő képernyőn a regisztrációkor megadott mPIN-je megadását követően új mPIN-t állíthat be. Az új mPIN megadását követően az applikáció kéri, hogy ismételten adja meg az új 6 jegyű kódját, majd az applikáció használóját a Személyek menüpont főképernyőjére navigálja.. Ha a jelenlegi mPIN kódját hibásan adja meg az applikáció használója, úgy a képernyő alján megjelenik, hogy “Hibás kód” (a 3. próbálkozást követően pedig, hogy “Hibás kód 3-szor, 5 perc után próbálja újra!”. Amennyiben továbbra is hibásan adja meg a kódját, úgy az újrapróbálkozás lehetősége egyre hosszabb szünet után lehetséges. 

Verziószám

Utolsóként megjelenítésre kerül a mobil alkalmazás verziószáma.. Amennyiben a mobilalkalmazás használatával kapcsolatban keresi fel az Ügyfélszolgálatot, a verziószám melletti ikonnal a vágólapra másolhatja a verziószámot és a kliensid-t, mely információk segítik az Ügyfélszolgálatot a válaszadásban.

foter_separator.jpg
bottom of page