top of page
hatter_v3.png

Gondosóra mobilalkalmazás
Használati útmutató

Mobilalkalmazás használatának előfeltételei

A  mobilalkalmazás használatának elsődleges előfeltétele, hogy már legyen átvett, bekapcsolt állapotban lévő, aktivált jelzőeszköze a Gondosóra programba regisztrált felhasználónak.

A Gondosóra felhasználó mobilalkalmazás regisztrációjának feltétele, hogy rendelkezzen a gondosora.hu regisztrációkor megadott mobiltelefonnal vagy email címmel, de a mobiltelefonszám vagy email cím megadása a jelzőeszközön keresztül vagy telefonon az Ügyfélszolgálaton is lehetséges.

Kontaktszemély mobilalkalmazás regisztrációjának feltétele, hogy a felhasználó a kontaktszemély adatait, mobiltelefonszámát vagy email címét is megadja a gondosora.hu regisztráció során, vagy a jelzőeszköz aktiválásakor a Diszpécserszolgálattal való adategyeztetés során, vagy telefonon az Ügyfélszolgálaton. 

Teendők a jelzőeszköz átvételét követően:

  • Ha még nem kapcsolta be a jelzőeszközt, akkor a nyomja meg röviden a bal oldalon található felső gombot, illetve ha kikapcsolt állapotban helyezi töltőre, akkor automatikusan bekapcsol a jelzőeszköz.

  • A jelzőeszköz aktiváláshoz nyomja meg hosszan a főgombot addig, amíg hangüzenet tájékoztatja Önt arról, hogy jelzést indított a Diszpécserközpontba. Diszpécsereink visszahívják, és egyeztetheti kezdetben megadott adatait, vagy ha szükséges, akkor módosíthatja azokat vagy megadhat további kontaktszemélyeket is.

A Gondosóra mobilalkalmazás használatához legalább Android 10 vagy újabb, illetve IOS 16 vagy újabb mobil operációs rendszert futtató okostelefonra van szükség.

Mobilalkalmazás regisztráció

A mobilalkalmazást a Google Play Store vagy az Apple Appstore áruházból lehet ingyenesen letölteni. Az applikáció letöltése és elindítása után az applikáció használója kiválasztja, hogy Gondosóra Felhasználóként, vagy a Felhasználó Kontaktszemélyeként regisztrál a mobil alkalmazásba. Egy mobileszközről több Felhasználóhoz is lehet regisztrálni.

A regisztráció az Szoftver Felhasználási Feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató elolvasását és elfogadását követően folytatható.

Regisztráció Felhasználóként

Gondosóra Felhasználóként az applikáció használója regisztrálhat

  • Szerződésszámmal (szerződésszámmal, születési hely és idő) vagy

  • Születési adatokkal (születési név, hely, idő és anyja neve).

Regisztráció Kontaktszemélyként

Gondosóra Felhasználó Kontaktszemélyeként (a Felhasználóhoz hasonlóan) az applikáció használója regisztrálhat

  • Felhasználó szerződésszámával (szerződésszámmal, születési hely és idő) vagy

  • Felhasználó születési adataival (születési név, hely, idő és anyja neve).

​​

1. lépés: Regisztráció Felhasználóként szerződésszámmal vagy születési adatokkal illetve Regisztráció Kontaktszemélyként szerződésszámmal vagy születési adatokkal

Felhasználó szerződésszámmal történő regisztrációja esetén a következő azonosító adatokat kell megadnia:

  • a Felhasználó (saját) szerződésszámát,

  • a Felhasználó (saját) születési helyét,

  • a Felhasználó (saját) születési idejét, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon, e-mailben szeretné megkapni).

Felhasználó születési adatokkal történő regisztrációja esetén a a következő azonosító adatokat kell megadnia:

  • a Felhasználó (saját) születési helyét,

  • a Felhasználó (saját) születési idejét,

  • az Felhasználó (saját) anyja nevét, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon, e-mailben szeretné megkapni).

A kontaktszemélynek szerződésszámmal történő regisztráció esetén meg kell adnia:

  • a Felhasználó szerződésszámát,

  • a Felhasználó születési helyét,

  • a Felhasználó születési idejét,

  • a Kontaktszemély (saját) nevét és

  • a Kontaktszemély (saját) születési nevét - ha ez azonos a viselt nevével, akkor a kapcsoló segítségével jelölheti azt, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon, e-mailben szeretné megkapni).

Születési adatokkal történő regisztráció esetén a Kontaktszemély megadja a szükséges azonosító adatokat:

  • a Felhasználó szerződésszámát,

  • a Felhasználó születési helyét,

  • a Felhasználó születési idejét,

  • az Felhasználó anyja nevét,

  • a Kontaktszemély (saját) nevét és

  • a Kontaktszemély (saját) születési nevét - ha ez azonos a viselt nevével, akkor a kapcsoló segítségével jelölheti azt, illetve

  • az azonosító kód küldésének módját (telefonon vagy e-mailben szeretné megkapni).

Az azonosító adatok megadása után a kód kérése gombbal lehet továbblépni a regisztrációs folyamatban (ha a megadásra került adatok helyesnek bizonyulnak).

Amennyiben a kód küldése sikertelen a kiválasztott elérhetőségre, úgy arról üzenetet írunk ki a képernyő aljára. Amennyiben a regisztráló 3-szor rosszul adja meg az azonosító adatait, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.

2. lépés: Azonosító kód megadása

Sikeres azonosítást követően megjelenítésre kerül, hogy “A 6 jegyű kódját elküldtük a megadott telefonszámra/e-mailre!” A következőkben a továbblépéshez a regisztrálónak az e-mailben vagy telefonon SMS-ben kapott 6 jegyű kód megadása szükséges. A kód megadását követően az OK gomb megnyomásával lehet továbblépni a regisztrációs folyamatban.

3. lépés: mPIN megadása

Helyesen megadott azonosító kód megadását követően a következő képernyőn az mPIN kód (6 jegyű azonosító kód) megadását kérjük, amely a jövőbeni bejelentkezéshez lesz szükséges. A kód megadása után megerősítésként az applikáció ismét kéri a 6 jegyű mPIN megadását.

4. lépés: Biometrikus azonosítás engedélyezése

Az mPIN megadását követően az eszközön elérhető biometrikus azonosítás (pl. arcfelismerés, újjlenyomat azonosítás) beállításának engedélyezését kérjük az applikációt használótól. A Tovább gomb megnyomásával menti a beállítást. Ha nem állít be az applikációt használó biometrikus azonosítást, az mPIN megadását alap azonosításként kezeljük.

5.lépés: Értesítési beállítások

A regisztrációs fázist követően az Értesítési beállítások beállítása következik.

Az alkalmazás az alábbi esetekben küldhet értesítést:

  • Új mobilkészülék regisztráció

  • Jelzőeszközön a gomb megnyomása

  • Inaktív eszköz

  • Jelzőszköz merülése

  • Kontakt személy módosítása/törlése

  • Hírek (alapértelmezett bekapcsolt)

Az értesítési beállítások engedélyezését követően a lehetőség van bejelentkezni, vagy egy újabb regisztrációt indítani.

Bejelentkezésre, ha engedélyezésre került biometrikus azonosítás, akkor azzal a lehetőséggel, illetve annak hiányában mPIN megadásával nyílik lehetőség.

Ha bejelentkezéskor az mPIN rosszul került megadásra, akkor csak később lehet újra indítani a bejelentkezési kísérletet.

Kezdőlap

Sikeres regisztrációt és bejelentkezést követően a Kezdőlapra kerül az applikáció használója.

Alul a menüpontok látható: a Kezdőlap, Személyek, Bejelentések, Értesítések és Egyéb.

Ha több regisztrációja is van az applikáció használójának, akkor a Kezdőlapon a bejelentkezéskor választott Felhasználóra vonatkozó adatok jelennek meg, melyek között az oldal tetején lehet váltani. Itt egy legördülő menüből kiválaszthatja az Felhasználót, akit látni szeretne. Átlépést követően az applikáció használója a Kezdőlapon a kiválasztott Felhasználó nevét és a Felhasználóhoz tartozó adatokat látja.

Regisztráció neve

A Kezdőlapon a Felhasználó nevét vagy a szerződésszámot jelenítjük meg az oldal tetején a regisztráció után. A Regisztráció neve a bejelentkezés előtt egy hosszú kattintással módosítható.

Jelzőeszköz adatai

A jelzőeszközre vonatkozóan megjelenítésre kerül

  • a jelzőeszköz státusza:

    • aktív, vagy

    • inaktív.

  • a jelerősség, és

  • a töltöttségi szint, melyet az értékének megfelelően: zöld, sárga és piros színnel jelölünk.

Értesítések

Az utolsó 3 értesítés kerül megjelenítésre a Kezdőlapon.
Az Értesítések lista tetején az Összes értesítés gombbal az Értesítések menüpontra navigálhatunk, ahol elérhető minden értesítés.
Egy-egy értesítés esetén megjelenítjük:

  • Értesítés típusát

  • Az értesítés idejét

  • Az értesítés fokozatát (az értesítés keretének színe jelzi), mely lehet:

    • alacsony

    • közepes

    • magas

  • Az értesítés hosszabb leírását és a kapcsolódó Hivatkozási számot, mely az értesítésre bökve megjelenik.

​​

Személyek

A Személyek menüpontba való átlépéskor a képernyő tetején az applikáció felhasználója a Regisztráció nevét látja. Ebben a blokkban a Regisztráció nevére kattintva az applikáció használójának lehetősége van egy legördülő menüből kiválasztani az applikációban regisztrált Felhasználók közül azt, akinek az adataihoz átlépni szeretne.
Az applikáció használója a következő menüpontok közül választhat:

  • Személyes adatok

  • Kontaktszemélyek

  • Értesítési beállítások

  • Kijelentkezés


Személyes adatok

A Személyes adatok menüpontra kattintva egy új oldalon jelennek meg a Felhasználó személyes adatai scrollozhatóan.

  • A szerződésszám (nem módosítható)

  • Titulus (Dr., Id., Ifj., Özv., Prof.) (nem módosítható)

  • Név (nem módosítható)

  • E-mail cím (nem kötelező)

  • Telefonszám (kötelező)

  • Telefonszám (opcionális)

  • Állandó lakcím:

    • Irányítószám

    • Település

    • Utca, házszám

  • Tartózkodási hely:

    • Irányítószám

    • Település

    • Utca, házszám

A fentebb listázott adatokat ezen a felületen módosíthatja az applikáció használója (a Felhasználó a saját adatait módosíthatja, illetve a meghatalmazással rendelkező Kontaktszemély módosíthatja azokat) és mentheti el a Mentés gombra kattintva.

Kontaktszemélyek

A Kontaktszemélyek menüpontra kattintva egy új oldalon jelenik meg a kontaktszemélyek listája (maximum 5 kontakt személy). A megjelenő oldalon az applikáció használója tudja módosítani a Kontaktok sorrendjét (drag and droppal), illetve a Kontakt felvétele gomb megnyomásával új Kontaktszemélyt adhat hozzá a Felhasználóhoz, vagy akár törölhet egy meglévőt.

Kontaktszemélyek értesítési sorrendje

A kontaktszemélyek előtt lévő számjegy jelzi azok értesítési sorrendjét. A sorrendnek megfelelően kerülnek értesítésre a kontaktszemélyek, ha arra szükség van. Drag and droppal, azaz az adott elem (kontaktszemély) elmozdításával áthelyezhetők.
A módosítást csak a Felhasználó a saját adataira (kontaktszemélyeire) vonatkozóan teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.

Kontaktszemély felvétele

A Kontaktszemély felvétele gomb megnyomásával, a kontaktszemély adatainak megadásával lehet felvenni. A sikeres mentést követően a meglévő kontaktszemélyeket követően kerül az utolsó helyre. A rögzítést követően van lehetőség a meghatalmazás megadására is.
Új kontaktszemély felvételét csak a Felhasználó teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.

Kontaktszemély törlése

Lehetőség van a kontaktszemély törlésére is (kuka ikon), mely megnyomására egy Figyelmeztető üzenetben kérünk megerősítést a törlésre vonatkozóan.
Törléskor a törölt kontaktszemélyt követő kontaktszemélyek sorrendje módosul (1-gyel előrébb kerülnek). Megengedett az is, (de nem javasolt), hogy valakinek ne legyen kontaktszemély megadva.

A törlést csak a Felhasználó a saját adataira (kontaktszemélyeire) vonatkozóan teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.

Kontaktszemély adatlapja

Kontaktszemély nevére kattintva új oldalon jelennek meg a kiválasztott Kontaktszemélyhez tartozó adatok.
A Kontaktszemély következő adatai jelennek meg:

  • Név

  • Kontaktszemély születési neve

  • E-mail cím

  • Telefonszám

  • Telefonszám (opcionális)

  • Kapcsolat típusa (legördülő menü: gyermeke, unokája, testvére, élettársa, házastársa, szomszédja, egyéb rokona, egyéb, ismerőse, gondozó)

  • Státusz (legördülő menüből választható: aktív, inaktív) - Inaktív esetén a kontaktszemély neve is piros betűkkel jelenik meg, nemcsak az inaktív felirat.

Itt van lehetőség a meghatalmazással nem rendelkező kontaktszemélyek meghatalmazására is.
A meghatalmazás érvényes, akkor egy „M” betű jelenik meg a kontaktszemély nevénél.

A Kontaktszemély adatainak megadását vagy módosítását követően a Mentés gombra kattintva menti az applikáció az adatokat.
Mindegyik módosítást csak a Felhasználó a saját adataira (kontaktjaira) vonatkozóan módosíthatja, illetve csak meghatalmazással rendelkező kontakt személy adhat hozzá új Kontaktot és módosíthatja a meglévő Kontaktok adatait. Kivételt képez a meghatalmazással nem rendelkező kontaktszemély esetében, ha a saját adatait módosítja.

Kontaktszemély meghatalmazása

Két eset lehetséges, vagy van feltöltve meghatalmazás a kontaktszemélyhez vagy nincs. A feltöltést követően annak elbírálását követően fog csak megjelenni annak érvényességi ideje.

  • Ha a Kontakthoz nincs feltöltve meghatalmazás, a Meghatalmazás gomb megnyomásával új oldalon az oldal tetején a “A meghatalmazás mintája letölthető innen. (link) A kitöltött, 2 tanúval hitelesített meghatalmazást feltöltheti.” jelenik meg.

Az oldalon közepén a Fájl kiválasztása gomb megnyomásával egy alulról felnyíló ablak jelenik meg, ahol az operációs rendszer natív mechanizmusát használjuk a file kiválasztásához vagy egy fotót készíthetünk telefonunk kamerájának segítségével, ha a kamera használata engedélyezve van. A file kiválasztását vagy a fotó készítését és feltöltését követően “Feltöltés sikeres” interakciót igénylő üzenetet írunk ki. Az OK gomb megnyomását követően új oldalon a feltöltött dokumentum nevét, típusát és méretét jelenítjük meg.

  • Ha a Kontakthoz van feltöltve meghatalmazás, úgy a Meghatalmazás gombra kattintva új oldalon a feltöltött dokumentum nevét, típusát és méretét jelenítjük meg.

A feltöltött dokumentum törlésekor megjelenik egy popup üzenet, ahol az applikáció rákérdez, hogy “Biztosan vissza szeretné-e vonni a meghatalmazást?” és megjelenít egy Mégsem és egy Visszavonás gombot. A Mégse gomb megnyomásával visszairányítjuk a feltöltött file adataihoz. A Visszavonás gomb megnyomásával az applikáció törli a dokumentumot és az applikáció használóját visszairányítjuk a File feltöltése oldalra.

Értesítési beállítások

Az Értesítési beállítások menüpontra kattintva egy új oldalon jelenítjük meg azokat az értesítéseket, amelyeket az applikációban szeretnénk megkapni. A képernyő tetején informáljuk továbbá az alkalmazás használóját arról, hogy biztonsági okokból, vagy ha az Ügyfélszolgálatnak kapcsolatba kell lépnie a Felhasználóval, a fiókjával kapcsolatos értesítéseket továbbra is küldjük.
Ezek azok az értesítések, melyek engedélyezéséről a regisztrációt követően az applikáció használója nyilatkozott. Itt van lehetőség a beállításra került értesítések módosítására, azok engedélyezésére, vagy tiltására.

A képernyő következő blokkjában az applikáció használója beállíthatja egy kapcsoló segítségével, hogy a következő értesítés típusok közül melyeket szeretné megkapni:

  • Jelzőgomb megnyomása

  • Elesés érzékelése

  • Inaktív eszköz

  • Új mobilkészülék regisztráció

  • Kontaktszemély módosítása/törlése

  • Eszköz merülése

  • Hírek

​​

Kijelentkezés

A Kijelentkezés menüpontra kattintva az applikáció használóját egy ablakban megkérdezzük arról, hogy “Biztosan ki szeretne jelentkezni?”, ahol az applikáció használójának lehetősége van a “Kijelentkezés” gombra kattintani - ezzel kiléptetjük az alkalmazásból -, vagy a “Mégsem” gombra kattintani - ezzel a kijelentkezés folyamatát megszakítjuk.

Ha az applikáció használója a “Kijelentkezés”-t választja, akkor a Bejelentkezés felületre irányítjuk.

Bejelentések

A Bejelentések menüpontba átlépve a képernyő tetején az applikáció használója a Felhasználó nevét, alatta pedig a szerződés számát látja. A Felhasználó nevére kattintva az applikáció használójának lehetősége van egy legördülő menüből kiválasztani az applikációban regisztrált felhasználók közül azt, akinek a nevében bejelentést szeretne tenni, vagy a bejelentéseit látni szeretné az Eddigi bejelentéseim blokkban. Az applikáció használója a Felhasználóhoz tartozó (időben) utolsó 3 bejelentéseinek dátumát, idejét és nevét/címét látja. A blokk tetején a Mind gombra kattintva az összeset, azok dátumát, idejét és nevét/címét látja.
A Bejelentések menüpont főképernyőjén az Eddigi bejelentéseim blokk alatt az applikáció használója az alábbi menüpontok közül választhat:

  • Jelzőeszköz hibájának bejelentése

  • Merülés értesítés szüneteltetése

Kontaktszemély (meghatalmazás nélkül) a Bejelentések menüpontban csak a jelzőeszköz hibáját tudja bejelenteni.

Jelzőeszköz hibájának bejelentése

A Jelzőeszköz hibájának bejelentése menüpontra kattintva az applikáció használója egy új képernyőn a felsoroltak közül meg tudja jelölni a jelzőeszközzel kapcsolatos hibákat (akár többet is megjelölhet):

  • Nem kapcsol be

  • Hamar lemerül

  • Nem elég hangos

  • Nem hallom a diszpécsert

  • Nem hallanak engem

  • Tartozék probléma

  • Egyéb

Valamint egy Megjegyzés mezőben részletezheti a bejelentését, ha szükségesnek érzi.

Bejelentését a Bejelentés gombra kattintva véglegesítheti az applikáció használója, melyet követően popup üzenetben informáljuk a sikeres beküldésről és kiírjuk, hogy “Bejelentése sikeresen megtörtént. Hivatkozási szám: ******”. 
Az OK gomb megnyomását követően az applikáció használóját a Bejelentések menüpont kezdőoldalára navigáljuk.

Merülés értesítés szüneteltetése

A Merülés értesítés szüneteltetése menüpontra kattintva az applikáció használója a Jelzőeszköz merülésére vonatkozó értesítések szüneteltetését kérheti, vagy ha ilyet korábban megadott, akkor azt állíthatja le. Ha merülés értesítés szünetelését kért, akkor a Diszpécserszolgálat a jelzőeszköz alacsony töltöttsége esetén nem hívja Önt telefonon (pl. külföldi tartózkodás, kórházi ellátás esetén)

A Szüneteltetés kérése gombra kattintva a szüneteltetés kezdetének megadása után teheti meg a bejelentését. (A szüneteltetés kezdetének dátuma múltbéli nem lehet.) Erről üzenetben értesítést írunk ki az applikáció használójának, amelynek szövege “Sikeres bejelentés!” Az OK gomb megnyomását követően az applikáció használóját a Bejelentések menüpont kezdőoldalára navigáljuk.

Ha már korábban megadott szüneteltetést, akkor a “Szüneteltetés vége” gombra kattintva az applikáció használója azonnal megszünteti a korábban beállított szüneteltetést. Erről popup üzenetben értesítést írunk ki az applikáció használójának, amelynek szövege “Sikeres módosítás! A merülés értesítés szüneteltetésének vége.” Az OK gomb megnyomását követően az applikáció használóját a Bejelentések menüpont kezdőoldalára navigáljuk.

Értesítések

Az Értesítések menüpontba való áttéréskor a képernyő alján látható menüsorban az Értesítések menüpontot kiemeljük.

A menüpontba átlépve a képernyő tetején az applikáció használója a Regisztráció nevét látja. Ezen blokkban a névre kattintva az applikáció használójának lehetősége van egy legördülő menüből kiválasztani azt a Felhasználót, akinek az Értesítéseit szeretné látni.
A következő blokkban az egy hónapon belüli értesítések adatait látja az applikáció használója listázva az értesítés dátumának, idejének és az értesítés leírásának adataival.

A listából a kiválasztott Értesítést balra húzva, majd az áthúzott szem ikonra kattintva tudja az applikáció használója törölni az értesítést.

A lista tetején jobb oldalon elhelyezett Mind gombra kattintva az új képernyőn az összes értesítést listázzuk.
Az adott értesítés nevére bökve megjelenik dialóg ablakban az Értesítés hosszabb leírása.

Egyéb (Információk)

Az Egyéb menüpontba való áttéréskor a képernyő alján látható menüsorban az Egyéb menüpontot kiemeljük.

Az Egyéb menüpontban az applikáció használója az alábbi almenüpontok közül választhat:

  • Azonosítási beállítások

  • Gondosóra program

  • Ügyfélszolgálat

  • Szoftver Felhasználási Feltételek

  • Adatkezelési tájékoztató

  • Használati útmutató​

​​

Beállítások

Az Azonosítási beállítások menüpontra kattintva az applikáció használója módosíthatja a Biometrikus azonosítás beállítását és az mPIN beállítását.

Biometrikus azonosítás beállítására kattintva az applikáció használója csúszka segítségével beállíthatja, hogy engedélyezi-e Face ID és/vagy az Ujjlenyomat használatát. (Amennyiben a telefonkészülék lehetőséget ad rá.)

Az mPIN-re kattintva az applikáció használója a következő képernyőn a regisztrációkor megadott mPIN-je megadását követően új mPIN-t állíthat be. Az új mPIN megadását követően az applikáció kéri, hogy ismételten adja meg az új 6 jegyű kódját, majd kiírjuk, hogy “Sikeres módosítás!”, majd az applikáció használóját a Személyek menüpont főképernyőjére navigáljuk. Ha a jelenlegi mPIN kódját hibásan adja meg az applikáció használója, úgy a képernyő alján kiírjuk, hogy “Hibás kód” (a 3. próbálkozást követően pedig, hogy “Hibás kód 3-szor, 5 perc után próbálja újra!”. Amennyiben továbbra is hibásan adja meg a kódját, úgy az újrapróbálkozás lehetőségét egyre hosszabb idő után tesszük lehetővé. Ha elfelejtette az mPIN kódját, akkor keresse az Ügyfélszolgálatunkat!

Verziószám

Utolsóként megjelenítésre kerül a mobil alkalmazás verziószáma és a kliensid szöveg. Amennyiben a mobilalkalmazással használatával kapcsolatban keresi fel az Ügyfélszolgálatot, ezek az információk segítenek a válaszadásban.

foter_separator.jpg
bottom of page